• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152643
+
-

انهدام بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی رژیم صهیونستی در لبنان

گروه‌های امنیت داخلی لبنان، بیش از ۱۵باند جاسوسی اسرائیلی در مناطق مختلف این کشور و سوریه را مهندم کردند؛ این یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های امنیتی است که از سال۲۰۰۸ در این کشور انجام شده است.
روزنامه الاخبار لبنان نوشته است که شعبه اطلاعات در نیروهای امنیت داخلی به‌صورت کاملا محرمانه از حدود یک ماه پیش این عملیات امنیتی را آغاز کرده بود. اهداف این جاسوسان تنها محدود به جمع‌آوری اطلاعات درباره مقاومت لبنان و مراکز آن نبوده بلکه درباره عملیات فراگیری علیه گروه‌های مقاومت فلسطین که در لبنان هستند به‌ویژه جنبش حماس نیز بوده است. یکی از جاسوسان رژیم صهیونستی به درون حماس و حزب‌الله نفوذ کرده بود. او در پوشش فعالیت‌هایی به‌نفع سازمان ملل به آمارگیری و پژوهش و نظرسنجی می‌پرداخت. همچنین یکی از اعضای این باندها مشغول رصد مقرهای نظامی، غیرنظامی و تجاری بوده و نقشه‌های جاده‌ها و ساختمان‌هایی در دمشق را فراهم می‌کرد. الاخبار نوشته که رژیم صهیونیستی تعدادی از کارکنان نهادها و جمعیت‌های غیردولتی را برای جمع‌آوری اطلاعاتی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی در ضاحیه جنوبی بیروت استخدام کرده بود. آنها به اطلاعاتی درباره مراکز حزب‌الله و برخی مراکز ارتش نیز دست پیدا کرده بودند.
برخی از اعضای این شبکه، اطلاعاتی درباره گروه‌های حماس در اردوگاه‌های لبنان و همچنین درباره شخصیت‌های فلسطینی و برخی اماکن نظامی، جمع‌آوری می‌کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید